Godt budskab til fattige og frihed for fanger

Herrens ånd er over mig, fordi han har salvet mig. Han har sendt mig for at bringe godt budskab til fattige, for at udråbe frigivelse for fanger og syn til blinde, for at sætte undertrykte i frihed, for at udråbe et nådeår fra Herren.
Luk 4, 18-19

Disse ord minder mig om, hvad Jesus kom for at gøre og dermed også, hvilken opgave jeg har som Jesu discipel.

Ofte tror jeg, vi minimerer Jesu budskab til kun at handle om, at hans død på korset giver mig evigt liv, når jeg engang dør eller når Jesus kommer igen. Men disse vers siger noget mere, Jesus kom som Guds salvede, for at bringe godt budskab ind i en falden verden, hvor der var fattige, syge og undertrykte, og han sagde ikke blot at Guds rige kommer engang, og så vil alt blive godt, men indtil da kan i passe jer selv. Han sagde: Guds rige er nær! Og så spiste han med toldere og prostituerede, han helbredte de syge og han gav håb til undertrykte. Han gjorde kort sagt også en forskel ind i folks liv her og nu.

Det kald tror jeg vi skal huske på, også i dag, at vi er kaldet til at gøre en forskel her på jorden, om det så er at bekæmpe social uretfærdighed, at se den ensomme i vores opgang eller snakke med indvandreren i vores klasse eller på arbejdspladsen. Selvfølgelig bliver livet her på jorden ikke perfekt før Jesus kommer igen, men Jesus sagde “Guds rige er nær” og så må vi gå med Helligånden og nå folk med Guds rige lige nu og her.

Kunne du lide, hvad du læste, må du meget gerne dele det med andre ...

       

Kunne du lide indlægget?

Hanne Kristensen Skrevet af Hanne Kristensen

Jeg er født i 1990 og blev gift med Jakob i oktober 2011. Jeg er lærerstuderende på andet år og glæder mig til at blive færdig. Jeg er engageret i IMU og Joffi, som jeg har været 3 måneder på Discipelskolen med og her har jeg lært Israel at kende som et smukt land med en fantastisk historie – som også har betydning for dig og mig.

Hold dig opdateret på Facebook